Vnesite VIN številko za iskanje poročil.

Kaj morate vedeti, da poraba goriva ostane nizka

​Zakon o davku na motorna vozila je že pred nekaj leti uvedel obračun davka glede na količino izpusta CO2, emisijski razred, glede na vrsto goriva ter glede na moč motorja. Nenazadnje tudi cene goriv vztrajno rastejo, zato je še toliko bolj pomembno, da razumemo, da je poraba goriva pomemben dejavnik ter kako lahko nanjo vplivamo.

Poraba goriva se meri na več načinov

Poznamo več dejavnikov, ki vplivajo na to, koliko goriva porabimo (oziroma kako hitro), vključno z značilnostmi motorja, težo vozila in aerodinamičnim uporom. Povsod po svetu merimo porabo goriva kot razmerje dveh dejavnikov: prevožena razdalja in poraba bencina oziroma dizla. Za to pa obstajata dve različni metodi:

poraba bencina

  • Litri na 100 kilometrov (L/100 km) – uporaba v večini Evropskih držav, Kanadi, na Kitajskem, Južni Afriki, Avstraliji in na Novi Zelandiji.
  • Kilometri na liter (km/L) – uporaba v nekaterih evropskih državah, v Aziji, Afriki in Oceaniji
  • Milje na galon (mpg) – uporaba v Združenih Državah Amerike, v Združenem Kraljestvu, Kanadi

Bencin vs. dizel

Cene vozil na bencin v primerjavi s cenami vozil na diesel varirajo glede na cene goriv. Torej, odvisno od tega v kateri državi živite in trenutnega stanja na trgu goriv.

Motorji na dizel so poznani kot bolj zmogljivi iz več razlogov. Eden od razlogov je večja gostota energije v dizlu. To pomeni, da ga je potrebno manj, da doseže enako moč kakor bencinski motor. Naslednja pozitivna lastnost je večji navor dizelskih motorjev pri nizkih obratih, kar omogoča prestavljanje v višje prestave pri nizki hitrosti, kar porabi manj goriva.

Motorji na bencin so poznani kot tišji in ponavadi so avtomobili s tovrstnim motorjem cenejši. Proizvajalci skušajo delati na slabostih enega in drugega, a motor na bencin se počasi približuje dizelskemu.

Tehnologija, ki zmanjšuje porabo goriva

Niso samo motorji tisti, ki vplivajo na porabo energije, ampak obstajajo tudi druge tehnologije. V nadaljevanju si lahko preberete, kaj je trenutno najbolj popularno v avtomobilski panogi.

Hibridni pogon

Vedno več proizvajalcev avtomobilov se odloča za uporabo električnega motorja v nasprotju z konvencionalnim. Izjemno učinkovita poraba goriva naredi hibridni pogon primeren za dolge vožnje kot tudi za vožnjo po mestu. Normalno bi zaviranje imelo velik vpliv na porabo goriva, a pri hibridih prav trenje povzroči polnenje baterije. Energija se tako reciklira, ne pa porablja v prazno.

Start-stop sistemi

Veliko avtomobilov na voljo delujejo na start-stop sistem. Tovrstni sistem deluje zelo enostavno: ko vozilo ustavimo, se tudi motor ugasne, ko pa voznik pritisne sklopko, ali da v prestavo, se motor ponovno zažene. Poraba goriva je s tovrstnim sistemom izjemno optimizirana, a le v primeru mestne vožnje. V primeru, da gre le za krajši postanek med dolgo vožnjo, je bolj optimalno, da sklopko zadržimo.

Aerodinamika

Poraba goriva se znatno zmanjša z izboljšano aerodinamiko in manjšim kotlnim uporom. Veliko proizvajalcev daje vedno več poudarka na elemente, kot so odbijači, podvozje, ventilatorje za pretok zraka.

Poraba goriva pri rabljenih avtomobilih

Z leti rabljenim vozilom pada učinkovitost, kar se zgodi zaradi večih razlogov, kot na primer obraba pnevmatik, jermenov, izpušne cevi in podobno. Če je vozilo bilo vpleteno v nesrečo, lahko na porabo goriva vpliva tudi neusklajenost gum in podvozja. Vozila, ki imajo neokrnjeno preteklost, seveda ostanejo prav tako učinkovita kot prej.

Preverite CARFAX poročilo

Za kupce rabljenih vozil, ki so osredotočeni na porabo goriva je smotrno pred nakupom preveriti p o zgodovini vozila. Z njim se lahko natančno poučite o specifikacijah vozila, prav tako kot o zgodovini in vzdrževanju, preteklih prometnih nesrečah in veliko več.